advert

advert

advert

След 16-те милиарда лв., които кабинетът на Борисов взе и Варна се заробва с още заеми

30 варненски общински съветници подкрепиха днес искането на директорите на общинската фирма „Градски транспорт“, дружеството, което е собственост на Общинския съвет, на общината, да вземе 5 млн. лв. заем, за да покрие стари задължения. Новите 5 млн. лв. ще се добавят към загубата на фирмата към момента от …..9 млн. лв. Е, колко правят две и две……. Може би целта е да се върви към фалит на фирмата или пък към скрита приватизация.

Остава да кажем едно – това мнозинство в общинския съвет може да държи първенство по закриване на фирми. След останалите общински фирми, които бяха част от общинската икономика и даваха хляб на стотици варненци, явно е дошъл ред на най-голямата – „Градски транспорт“ – да бъде закрита. Да фалира. Или да мине в други ръце, чрез скрита приватизация.

Още преди шест години започнахме един уникален проект, именно този за интегриран градски транспорт, подписахме всички споразумения и договори, пазихме фирмата като очите си да не премине в частни ръце, защото тогава щяхме да изгубим толкова необходимите над 100 млн. лв. за покупка на нови автобуси, на нови тролейбуси. С личното съдействие на бившия министър -председател Пламен Орешарски, правителството направи всичко възможно, независимо от това, че изискванията по проекта бяха спорно изпълнени, Варна да получи тези средства. И сега, когато „Градски транспорт“, когато трябва да бъдат изпълнени и останали компоненти на тази проект – бус-лентите, велоалеите и всичко останало по него, то виждаме как дружеството явно се бута към фалит. Категоричен съм по отношение на мениджмънта на Градски транспорт – веднага трябва да се оттеглят. 9 млн. лева загуба. И никой нищо не казва досега в Общинския съвет, който е собственик на дружеството.

Е, това мнозинство в съвета, водено от ГЕРБ, кога е честно пред варненци – преди месец или кога… В предходното заседание на Общинския съвет мнозинството – ГЕРБ, гласува общината да вземе 43 млн. лв.заем, от които 15,3 млн. лв. облигационен. Днес, пак те, обясняват, че трябват още 5 милиона кредит за „Градски транспорт“. И забележете – залог за кредита са бъдещи вземания от печалба. Печелба?! След като вече има загуба от 9 млн. лв. Да не се окаже, че в един момент общинската фирма „Градски транспорт“ ще стане собственост на банка, която сега ще отпусне 5 млн. лв. , а след това и на фирма, която е изкупила дълга от банката. Кано бонус ще вземе и новите автобуси и новите тройлебуси.  Ще поживеем, ще видим. Няма да чакаме дълго, смятам аз! 

покажи / скрий коментарите

Мнения и обратна връзка

  1. Димитрова |

    Г–н Гуцанов защо не коментирате частната фирма Транстриумф,че изпълнява най печелившите линии на града и кое джобче пълни тази фирма Да не би приходите от тази дейност са отиват в общината Защо се правите на ощипана невеста като много добре знаете откъде са загубите на Градски транспорт И цяла Варна го знае Докато има частник в транспорта така ще е Време е да остане само едно дружество и то да е общинско


Можете да оставите своето мнение или да ни зададете въпрос

С натискането на бутона за изпращане декларирате, че сте съгласни с общите условия и правилата на ползване на страницата. Всички мнения се задържат за одобрение от редактор. Ако не виждате в момента мнението си не е необходимо да го изпращате повече от един път.

 

Още публикации